[i57i]                                               DE LA VILI
encores envoyé vers Monseigneur de Montmorency l'un de nous Eschevins, pour luy faire entendre le discours de toutes choses, affin qu'il luy plaise nous ayder de son bon conseil et moyens, pour effectuer cc qui sera de nostre puissance. Et par ce que nous ne doubtons que le tout ne vous sera communicqué, ne vous ferons plus long discours, sinon actendant voz bons commandemens, nous supplions le Crea­teur, Monseigneur, vous donner en perfaicte santé très longue et très heureuze vie.
«De Paris, ce dixiesme jour de Decembre mil v°
LXXl.
"Voz 1res humbles et très obéissans serviteurs, «Les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris, d
Et au doz est escript : A Monseigneur le duc d'An­jou, fdz et frere de Roy, Lieutenant general de Sa Majesté et representant sa personne en tous ses Royaulme, pays, terres et seigneuries de son obbeissance.
"Monsieur, nous escripvons bien amplement au Roy l'ordre qui a esté tenu depuis nostre derniere depesche pour le faict de la translation de la Croix et Pyramide de la rue Sainct Denis, ensemble ce qui a esté résolu faire pour parvenir au poinct de l'execution, ainsi qu'il est contenu par noz lettres, que nous vous prions bien fort voulloir presenter à Sa Majesté et nous y faire rendre responce, ct sur ce declarer son bon commandement, pour nous y conformer et satisfaire de tout nostre pouvoir, ainsy que Dieu et-nostre debvoir nous y obligent. Et le lieu où il vous plaira nous employer, en recom­pense de lant de bons offices que ceste Ville reçoit de vous, Monsieur, nous nous en acquictcrons de la mesme voluncté et affection que, après vous avoir recommandé noz humbles recommandations à vostre bonne grace, nous prions le Createur vous maintenir, Monsieur, en la sienne et de vous donner, en perfaicte santé, très longue et très heu­reuse vie.
«De Paris, ce dixiesme jour de Decembre mil v°
LXXl.
«Voz serviteurs et meilleurs amis, «Les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris, n
« Monsieur Pinart W. v
E DE PARIS.                                                    411
1.4. — [Rapport au maréchal de Montmorency.] ii décembre 1571. (A, fol. 253 v°; B, fol. 178 v°.)
Et quand à Monseigneur le mareschal de Mont-morancy cslant au Bourget, auroit esté commis et depputté pour aller vers luy, pour luy faire entendre comme toutes choses avoient passé, Monsieur Lesca­lopier, l'ung desd, seigneurs Eschevins. Ce qu'il au­roict faict, ainsy qu'il a rapporté à son retour aud. Bureau.
Ensuict led. discours.
" C'est le discours de ce qui s'est passé en la Ville de Paris, depuis la derniere dejwsche envoyée au Roy, de l'avis donné à Sa Majesté pour l'insolence faicte au Cymetiere des Sainctz Innocens et de tout ce qui s'en est ensuivy, depuis le dimariche au matin neufviesme Decembre, ayant esté escript à Sad. Majesté tout ce qui s'estoit passé jusques au sabmedy au seoir.
«Le dimanche matin, fut mandé par<2> Monsieur Ie Prevost de Paris ausd. Prevost des Marchans et Eschevins qu'il avoit communicqué avec quelques ungs de Messieurs de la Court, qui estoient d'advis, comme de son costé il desiroict, faire faire une pu­blication par la Ville, pour faire deffences à toutes personnes de ne se trouver en aucunes assemblées, et enjoinct à tous chefz d'hostelz de se contenir en leurs maisons et familles, et pour ceulx qui ont né­cessairement à faire, n'aller plus hault que deulx ensemble par la Ville, et ne gecter pierres par les rues, sur peyne de razer la maison dont lesd, pierres seroient jectées, et d'estre pendu et estrangle sur le champ, sans opposition ou appellation quelconque.
«Le mesme matin, fut mandé par Monsieur le Lieutenant civil ausd. Prevost des Marchans et Es­chevins, qui s'en alloient en Chastellet avec le Con­seil dud. Chastellet, pour adviser ce qui estoict de besoing et qu'ilz prioyent aussi lesd. Prevost des Marchans et Eschevins d'y assister.
«Et cognoissant quelque difficulté qui se trouvoit entre led. Prevost de Paris et le Lieutenant civil, fut advisé par lesd. Prevost des Marchans et Eschevins qu'ilz yroient, asscavoir led. Prevost des Marchans en la maison dud. Prevost de Paris, et deux des Eschevins avec le Procureur du Roy et de lad. Ville en Chas­tellet. Et fut envoyé par lesd. Prevost et Eschevins
(l) Claude Pinart, Secrétaire du Roi. (Voir ci-dessus, p. 363, note 2.) (s> Var. -à Monsieur. . . n (A).
52.